was successfully added to your cart.

Nye Bungee-instruktører etter kurs i Oslo 18. juni

By June 18, 2016News

IMG_2336Lørdag 18. juni var det Bungee-Training sertifiseringskurs i Oslo igjen.

 

Nye instruktører er klar for å sette treningsglade mennesker igang med Bungee-trening rundt omkring.

 

Herlig trening både inne og ute, individuelt, i gruppetimer, sirkeltrening, på treningssenter, hjemme, på ferie, etc. Bungee er så krevende som du vil ha det til, kan gjøres akkurat der du ønsker, og er veldig motiverende og energiskapende.

Bungee-Training sertifiseringskurset omfatter teori og praksis, men legger mye vekt på å være en praktisk workshop som gir instruktørene kunnskaper og verktøy til å ta i bruk Bungee-Training rett etter kurset.

 

Her får instruktørene opplæring i konseptet, testet seg i Bungee-Training, prøvd seg som instruktør, tilgang til ferdige programmer for gruppetimer, øvelser for personlig trening og small groups, tilgang til øvelsesbank med øvelser for utholdenhet, styrke, spenst, etc, tilgang til musikk og applikasjoner for gjennomføring av Bungee-Training i gruppetrening, m.m.

 

Instruktør Martine Slotvik ga en herlig opplæring i Bungee-Training.

 

IMG_2181

Grethe Landa (Asker Treningssenter) tar utfall, mens Bente Framnæs (Asker Treningssenter) holder strikken og skaper støtte og ekstra motstand.

 

 

IMG_2267

Ellen Beate Rusthen (Family Sports Club Løten) i 40 sekunders økt med Burpees med spensthopp.

 

 

IMG_2131

Beate Wibe presser overkroppen. Bungee passer fint som intervalltrening hvor man arbeider i feks 40 sekunders økter. Man bytter på å kjøre sekvenser med utholdenhet, styrke, spenst, etc.

 

 

IMG_2190

Laila Funes Aas (Asker Treningssenter) og Hanne Marit Schultz (Sense Trening & Helse) i spurt-/hurtighetstrening.

 

 

IMG_2224

Sidelengs bevegelse/hopp, typisk håndballbevegelse. Bungee kan brukes til å spesialisere typisk viktige bevegelser i ulike idretter.

 

 

IMG_2205

Ellen Beate Rusthen strekker strikken! I samtlige av styrkeøvelsene får deltagerne jobbet med korrekt teknikk under kontrollerte forhold uten noe ytre vekt. Det å ha strikken som støtte i utførelsen er gunstig for innlæring av en riktig og skadeforebyggende bevegelsesbane.

 

 

IMG_2218

Caroline Trondsen til venstre og Beate Wibe til høyre. Fokus på riktig bevegelse og intensitet. Samarbeidspartneren gir tilbakemeldinger og motiverer underveis.

 

 

IMG_2299

Bente Framnæs i krevende klatring over gulvet med økende motstand.

IMG_2043

Bettina Tømte til venstre og Beate Wibe. Det er enkelt å selv justere nivået på treningen i forhold til hva som føles lett og hva som er hard trening.

IMG_2174

Laila Funes Aas i hurtighetstrening. Målet er ikke å strekke strikken/løpe lengst, men å få mange korte intervaller/flest ganger.

 

 

IMG_2172

Hanne Marit Schultz i god driv. Høye kneløft med motstand i strikken er krevende som siste øvelse!

 

 

IMG_2336

Bak f.v: Hanne Marit Schultz, Laila Funes Aas, Bente Framnæs, Caroline Trondsen og Beate Wibe.

Foran f.v: Martine Slotvik, Ellen Beate Rusthen, Grethe Landa og Bettina Tømte.